Groupon Shopping

Tuesday, November 24, 2015

Belum ada rezki dapat anak? - positifkan diri.

Hai. 

Letih rasa badan.
Macam orang tua. 
Padahal baru 7 bulan jadik bini orang. 

Apa? Ada isi ? 
Isi perut ada la. 
Isi anak belum lagi. 
Ya, belum lagi. 
Doa doa kan lah mana tahu tak lama lagi.
Ada yang sibuk tanya, dalam masa sama ada yang kata, 

"Alah... Relax2 dulu... Honeymoon..."
"Anis pun belum setahun pun kahwin kan... Takpe, nanti ada lah tu" 

Kata kata macam ni yang aku nak.
Tak sibok suruh kita buat anak. 
Sentiasa bagi kita positif. Kan...

Yang sibok duk tanya tu, aku hargai.
Mungkin uolls mengambik berat. 
Tapi kalau cakap bab zuriat ni, aku ni baru 7 bulan kawin, 
Awal sangat untuk orang bercakap cakap. 
Tempoh honeymoon lagi.
Ada orang tu bertahun tahun baru ada. 

Relax, Allah yg aturkan. 
Rezki pada Dia, anytime Dia nak bagi, Dia bagi je.
Dalam masa sama, kita pujuk Dia dengan doa sebab Dia suka kita merintih dan meminta pada Dia. 

Okay? 
Siapa yg rasa apa aku rasa, kita chill jer k. 
Biasalah mulut orang kita takleh halang dari berkata. 
Biorkan aje. Niat dorang mungkin baik, mengambil berat.


Sekarang tengah fikir nak cari rezki.
Kontrek kerja nak habis dah hujung tahun ni.
Takpe, kita chill je.



(Prudential BSN Takaful - menyediakan manfaat simpanan, manfaat perlindungan dan perubatan. Whatsapp Anis 012-647 0275)


ohbelog!